گوشی ناتینگ فون 1؛ بررسی وارث اروپایی وان پلاس

از همان روزهای ابتدایی که استارپ‌آپ Nothing توسط بنیان‌گذار نام آشنا وان پلاس یعنی آقای کارل پی معرفی شد، انتظارات زیادی از آن می‌رفت. اکنون گوشی ناتینگ فون 1 که محصولی با طراحی جذاب است توسط این شرکت معرفی شده است و در این مقاله قصد داریم نگاهی به مشخصات گوشی Nothing Phone 1 داشته باشیم.

در چند سال اخیر ظاهر اکثر گوشی‌ها ثابت مانده و در بیشتر محصولات شاهد بهبود‌های دوربین، عملکرد سخت‌افزاری، افزایش ظرفیت باتری و سرعت شارژ هستیم. در این میان شاهد عرضه یک گوشی جدید از ناتینگ هستیم که بدنه پشتی شفاف، آن را به محصولی خاص تبدیل کرده است. تیم سازنده در بخش مشخصات این گوشی کم نگذاشته و آن را به سخت‌افزار میان‌رده اما توانمند کوالکام یعنی +Snapdragon 778G با لیتوگرافی 6 نانومتری مجهز کرده است.

از طرفی دیگر برای نمایشگر گوشی یک پنل اولد با پشتیبانی از 1 میلیارد رنگ، نرخ نوسازی 120 هرتز، استاندارد HDR10 و حداکثر روشنایی 1200 نیت است. تمام این موارد در کنار رابط کاربری گوشی ناتینگ فون 1 که آن را Nothing OS می‌نامند، باعث شده با یک گوشی زیبا و در رده قیمتی متوسط مواجه باشیم در ادامه به ویژگی‌های گوشی Nothing Phone 1 به‌طور عمیق‌تر خواهیم پرداخت.

از طرفی دیگر برای نمایشگر گوشی یک پنل اولد با پشتیبانی از 1 میلیارد رنگ، نرخ نوسازی 120 هرتز، استاندارد HDR10 و حداکثر روشنایی 1200 نیت است. تمام این موارد در کنار رابط کاربری گوشی ناتینگ فون 1 که آن را Nothing OS می‌نامند، باعث شده با یک گوشی زیبا و در رده قیمتی متوسط مواجه باشیم در ادامه به ویژگی‌های گوشی Nothing Phone 1 به‌طور عمیق‌تر خواهیم پرداخت.

برای اینکه یک محصول جدید بتواند در مقابل رقبایی همچون: شیائومی، سامسونگ و ریلمی دوام بیاورد، نیاز است که ویژگی‌‌های متمایز کننده در کنار قیمت مناسب را داشته باشد. اکنون تیم سازنده به خوبی نیاز ما را درک کرده و درزمینهٔ طراحی گوشی Nothing Phone 1 به‌خصوص در بخش بدنه پشتی خلاقانه ظاهر شده است. از طرفی دیگر قیمت این گوشی در رده متوسط قرار می‌گیرد و این موضوع می‌تواند، بسیاری از علاقه‌مندان تکنولوژی را به آن جذب کند.

موضوع دیگری که در موبایل ناتینگ فون 1 جذاب است؛ استفاده از دوربین‌ها به صورت به جا است. این گوشی به دو دوربین 50 مگاپیکسلی باکیفیت مناسب نسبت به برچسب قیمتی خود مجهز شده است. به شخصه ترجیح می‌دهم گوشی‌ای که قصد خریداری آن را دارم به جای چند دوربین با کیفیت متوسط، تنها یک دوربین قادر به ثبت تصاویر واضح داشته باشد که این موضوع در این محصول به وقوع پیوسته است.

همان‌طور که کارل پی در وان پلاس اولین بار مفهوم موبایل‌های Flagship Killer یا قاتل پرچم‌دار را به جهانیان معرفی کرد، این بار قرار است با گوشی ناتینگ فون 1 شاهد محصولی در حد کیفیت آیفون‌های اپل، رابط کاربری ساده با ظاهر اندروید خالص، سخت‌افزار در حد برآورده سازی اکثر نیازها و دو دوربین با کیفیت باشیم.

به افرادی که علاقه دارند بدانند، گوشی ناتینگ فون 1 ساخت کدام کشور است؟ باید بگوییم که طبق اطلاعات ویکی پدیا دفتر اصلی این کمپانی در کشور انگلیس و شهر لندن قرار دارد. همچنین Carl Pei که بنیان‌گذار این کمپانی است، متولد چین است که اکنون شهروندی سوئد را دارد.

طراحی گوشی Nothing Phone 1

طراحی موضوعی است که این گوشی را از باقی محصولات هم‌رده خود متمایز می‌کند. اگر بخواهیم در مورد طراحی کلی گوشی صحبت کنیم، ظاهر گوشی Nothing Phone 1 خصوصاً در بخش فریم تخت و دوربین دوگانه عمودی یادآور آیفون 12 است.

بدنه پشتی دستگاه کاملاً شفاف و از جنس شیشه Gorilla Glass 5 است و این موضوع اجازه می‌دهد که بتوانید مواردی همچون سیم‌پیچ شارژر بی‌سیم و برخی از پیچ‌ها را مشاهده کنید و لوگوی برند در بخش پایین دستگاه قابل مشاهده است. گوشی هوشمند ناتینگ فون 1 در دورنگ مشکی و سفید به بازار عرضه می‌شود که رنگ مشکی آن وجود نوارهای نور LED را چشم‌نوازتر می‌کند.

فریم دستگاه از آلومینیوم است که در بخش‌های کناری مسطح است و در نواحی پایین که محل قرارگیری دست است، گرد می‌شود تا ارگونومی دستگاه به خوبی حفظ شود. از طرفی دیگر وزن گوشی از آنچه به نظر می‌رسد سبک‌تر و 193.5 گرم است. با توجه به استفاده از فلز و شیشه گوریلا گلس 5 در ساخت بدنه وزن دستگاه مناسب و کیفیت ساخت آن بسیار عالی است. پشتیبانی از گواهی IP53 سبب شده که شاهد مقاومت مناسبی در مقابل باران و پاشیدن آب باشیم.